utorak, 30. kolovoza 2011.

OSVRT NA NOVOSELJANSKU STVARNOST - ŠUME!


             Opisujući i fotografirajući scene uništavanja korita naše Ukrine, zapitao sam se: 'kakve li su tek novoseljanske šume, kada se ovako odnose prema bisernoj ljepotici ovog kraja!' I tada sam obećao sam sebi, da ću obići nekoliko lokacija na koje sam već upozoravan, i napraviti nekoliko snimaka.
              Vidjevši tada uništeno korito rijeke Ukrine, mislio sam - 'prema prirodi se ne može odnositi neodgovornije i bezobzirnije'!
I mislio sam tako stalno, sve dok nisam ''zavirio'' u unutrašnjost nekoliko naših,''omanjih'' šuma, koje su već ''zaboravile'' devastacije iz devedesetih! One, do rata bogatije,  davno su ''premještene'' na obližnje pilane... A na licu mjesta,  prizor je stravičan!
              Izvana sve izgleda normalno, osim prilaznih puteva koje su ''korisnici'' napravili na mjestima gdje nikada nije bilo puta, na mjestima kuda su prolazile samo rijetke divlje životinje. 
Sada je sve 'fino trasirano', a iz šuma se nastavlja izvlačiti, uglavnom ogrjevno drvo, jer ono vrijednije je davno sasječeno.
Sječe se bez selekcije, po redu, i bez milosti, a iza drvokradica ostaje pustoš i nered kakav se ne može niti zamisliti!
              I da ne duljim, prosudite sami! Nadam se da ćete sve bitno vidjeti na ovih nekoliko fotografija, sačinjenih prije desetak dana, u Bosni, u Novom Selu...


Izvana je sve ''normalno''
Već iz bliže, vidi se trag traktora i zaprežnih kola
 Kada se zađe dublje u unutrašnjost šuma, vidljivi su prokresi i prave čistine, u svim pravcima...

Sječe se nasumice, i ''po redu'', bez ikakve šumske ''higijene'' ...
a hrpe razbacanih grana i ovršica, pobacani su po tlu i okolnom drveću na sve strane!

Preporuka svima:  OBIĐITE SVOJE ŠUME I ZAUSTAVITE DALJNJU DEVASTACIJU ONOGA ŠTO SE NIČIM NE MOŽE PLATITI!

Nema komentara: